Whistler naar Squamish

28 mei 2018 - Canada, Verenigde Staten

Iet wat bewolkt dat er wakker werden, maar gelukkig ook stukjes blauw. Rustig aan ontbeten en daarna vertrokken. Via Highway 99, ook wel de Sea tot Sky highway genoemd op weg richting Squamish.
Een prachtige weg met veel uitzicht plaatsen dus regelmatig gestopt voor een foto. En ook voor koffie 😉.
We hoefden niet zo'n eind te rijden, maar 70 km, maar door de bochtige weg en vele stops toch nog een tijdje onderweg.
Gestopt in Squamish bij de Wallmart, onze eerste ! Hier wat boodschappen gehaald, viel toch een beetje tegen, geen verse producten. Daarna het centrum opgezocht en hier wat winkels bekeken. Mooie kaart gekocht van een Bald Eagle getekend in Native style.
Toen naar de campsite even buiten Squamish, tegenover de Shannon waterfalls. Niemand aanwezig in de office , moesten zelf een plaatsje zoeken. En daarna in een envelop een brief met onze gegevens en geld in een brievenbus doen.
Mooi plekje gevonden met uitzicht op de waterval, prachtig.
Even de wifi uitgeprobeerd en wat geappt met het thuisfront.
Toch nog even de wandelschoenen aan om de waterval te bekijken en er ging ook een gondel naar boven, ook even kijken wat dat was.
Mooie waterval in mooi bos, op derde na hoogste van Canada(335 m)
Na wat foto's doorgelopen richting de gondels. Door een heel bijzonder en griezelig bos. Gelukkig waren er samen en was het licht !
Bij de Sea to Sky gondola aangekomen besloten om meteen naar boven te gaan. Was rond 3 uur en konden tot 7 uur nog terug.
Samen in de gondel, was rustig, al een mooi uitzicht op Darrell Bay , het eerste fjord van Noord Amerika. Hierin liggen heel veel boomstammen die door de fabriek hier bewerkt worden.
We waren allebei in korte broek en T-shirt, niet echt gekleed op hoogte, maar vooruit! Boven was een restaurant, de Summit Lodge, vanaf het terras een mooi uitzicht op Darrell Bay en de bergen erom heen. Via een suspension bridge naar de overkant waar we een Panorama Trail gingen lopen. Via leuke paadjes gelopen met weer mooie uitzichtpunten. In de Lodge koffie gedronken en even uitgerust. Wilde nog een andere trail lopen maar was wel erg steil en het werd ook al aardig frisjes, dus hier snel mee gestopt.
Terug naar de gondel en weer naar beneden, hadden leuk gezelschap van een moeder en dochter. Leuk zitten praten.
Beneden in het winkeltje nog een kaart gekocht, nu van een beer. En nog een totempaaltje niet te groot, moet wel in de koffer mee 😁 .
Terug gelopen door het bos naar de campsite, eerst wat gedronken en even bijgetrokken.
Daarna spaghetti gemaakt en gegeten.
Nu wachten op de koffie.
Morgen naar Horse Shoe Bay.

1. Betty conery:
    29 mei 2018
    You are capturing beautiful nature of bc and Alberta with your camera. Enjoy horseshoe bay
  2. Betty conery:
    The bluebird is called a Stellar Jay
  3. Fam. Tesselaar:
    29 mei 2018
    Prachtig weer!! Wat een mooi land👍
  4. Linda:
    30 mei 2018
    Oehhh die hangbrug🙈🙈 stoer van jullie👍🏻
  5. Miranda:
    30 mei 2018
    We gaan in Vancouver naar een nog langere 😄.
    Deze hing goed stevig vast hoor 😁