Een dag naar Vancouver Island.

5 juni 2018 - Canada, Verenigde Staten

Moesten vanmorgen vroeg op want werden om kwart voor acht door Betty opgehaald. Wilden met de ferry van 9 uur over, maar helaas waren er nog veel meer die dat wilden. Dus wij moesten wachten op die van 10 uur.
Even in de winkeltjes gekeken en koffie gehaald, toen was het uur snel voorbij.
Aan boord een plekje gezocht en nog even contact met thuis gehad.
Later ook nog buiten geweest, stond wel een harde wind maar was wel even lekker. Op een gegeven moment vaarden we langs en tussen de Gulf Islands, mooi om te zien, niet zo eentonig.
Om even over half 12 in Swartz Bay, hier van de ferry af. Als eerste naar Sydney gereden, mooi plaatsje aan de kust. Het was nog wel wat frisjes, stukje gelopen. Hierna naar Elk Lake , hebben hier geluncht, Betty had de cooler met van alles gevuld!
De zon kwam door dat we zaten te lunchen 👍.
Nu door naar Victoria, hoofdstad van Vancouver Island. Mooi plekje gevonden om te parkeren in James Bay , vlakbij de Inner Harbour en het centrum. Kwamen meteen al de paardenkoetsjes tegen, er was zelfs een Nikita ! Daarna naar de Legislature, prachtig gebouw.
Daarna via de haven, met watervliegtuigjes, naar het centrum.
Hier even een terrasje gepakt bij Ierse pub .
Zaten wel erg lekker maar moesten weer langzaam terug naar de auto.
Hierna naar de Fisherman's Wharf. Was leuk stukje met kleurige woonboten en restaurantjes. En mooie washroom in een trailer 😁.
Via de kust naar Beacon Hill Park. Hier onze tweede picknick, er zat nog van alles in de cooler. Hierna nog even rondgelopen, prachtig aangelegd park met heel veel pauwen. Prachtige vogels maar wat een herrie maken ze!
Het werd ondertussen weer tijd om naar de ferry te rijden. Wilde op tijd zijn want mochten hem niet missen ! De laatste ging om 9 uur, daar moesten we op!
Het rijden ging voorspoedig en we waren al voor 7 uur bij de ferry. Hij was nog aan het laden, maar bij het loket wisten ze niet zeker of we nog mee konden. We mochten toch doorrijden en het proberen, konden we zo de ferry op rijden. En voor we het wisten was hij vertrokken! Dat ging nog eens snel 👍😃.
Op de ferry weer een plekje gezocht, was andere dan de heenweg, betere stoelen. Rob wéér mooie foto's gemaakt met de zon op de eilanden. Koffie gehaald en even rustig gezeten. Ook nog even rondje buiten gedaan.
Om even over half 9 weer in Tsawwassen. Rustig op de weg en om half 10 bij Betty thuis. Nog iets gedronken en om half 11 naar het hotel. Hier nog even gezeten en geschreven en foto's gedaan.
Het was weer een mooie en drukke dag.