Dagje Whistler , peak2peak !

27 mei 2018 - Canada, Verenigde Staten

Na het ontbijt vertrokken naar Whistler, wilde vandaag omhoog met de gondola. Het weer was nog niet optimaal maar volgens de berichten zou het beter worden . Dus kaartjes gekocht en meteen door naar de gondels. Het was niet zo druk en de gondels waren redelijk van grote,konden ruim zitten.
Mooie uitzichten vanuit de gondel, nu al! Dat beloofde wat voor als we boven waren !
De gondels brachten ons naar 1850 m hoogte op Whistler Mountain. Het uitzicht was prachtig vanaf hier , dus weer veel foto's gemaakt.
Van hier uit konden we nog verder lopen. Er was maar 1 pad open dus deze genomen. We liepen tussen ijswanden door naar boven, heel veel steile stukken, maar we hebben het gehaald , 2180 m hoogte. En een spectaculair uitzicht, hier werd je wel even stil !
Na ons broodje pindakaas 😊, ja dat is traditie bij de fam van Nieuwkasteel, langzaam weer naar beneden. Dit vergde nog genoeg concentratie want er lagen overal losse stenen.
Toen even tijd voor een mok koffie,met ons tweede broodje in de Round House Lodge. Van het terras een prachtig uitzicht op de andere kant .
Op naar de tweede gondel die ons naar Blackcomb Mountain bracht, de Peak 2 Peak gondola. Er waren zelfs gondels met glazen bodems maar daar was de wachttijd erg lang voor. Dus maar een gewone gondel. We gingen tussen de 2 bergen in , het was een hele mooie ervaring. En alweer prachtige uitzichten. Helaas geen beren gezien, die lopen er wel af en toe.
Op Blackcomb Mountain waren helaas geen wandelroutes open dus bleven we op aankomst hoogte , 1860 m.
Hier waren een aantal Whistler marmotten die de show stalen. Ze kregen genoeg aandacht ! Ook hier was het uitzicht weer spectaculair, mooie vergezichten . We hebben wel 180 foto's gemaakt dus het is moeilijk kiezen welke te laten zien !
In de Rendezvous Lodge even een patatje gegeten en genoten van het uitzicht.
Toen langzaam weer terug naar de gondel die ons weer naar Whistler Mountain bracht.
Hier nog wat foto's gemaakt en toen terug naar beneden.
Het was een geweldige ervaring , wat zijn er toch prachtige plekken op de wereld!
In Whistler een terrasje opgezocht en de korte broeken weer aan.
Daarna langzaam terug gelopen via de winkelstraatjes naar de parkeerplaats waar de camper stond.
Om zo 5 uur weer terug op de campsite.
Vanavond pizza gegeten en nu aan de koffie.
Wat een prachtige dag was het weer en er zijn net over de helft !
Morgen vertrekken naar Squamish.

1. Frea:
    28 mei 2018
    Weer een geslaagde dag zo te zien! Wat een enige marmotten!!!! Xxxx
  2. Miranda:
    28 mei 2018
    Ja, wordt misschien saai maar was weer een fantastische dag 😁😎.
    Die marmotten stalen echt de show 😂😂.
    Kijken wat vandaag weer brengt . Xxx
  3. Betty conery:
    29 mei 2018
    The marmots are soooooooo cute! Great photos!