Squamish en omgeving

31 mei 2018 - Canada, Verenigde Staten

Vanmorgen een beetje uitgeslapen, soms lukt dat.Na het ontbijt even bij de wifi-tree gestaan maar er kwamen weinig berichten binnen.
Toen op pad, Rob had een mooie route gevonden op de kaart , dus daar gingen we heen. Helaas was het een grintweg en daar wilde we onze vingers niet weer aan branden !
Dus omgekeerd en naar het informatiecentrum gereden ook voor de wifi. Helaas slechte wifi, wel wat andere routes gekregen.
Op weg naar de eerste route, was ook een grintweg maar gelukkig maar een paar km. Dus deze wel ingereden, was soms erg hobbelig, en ja offroad met een camper kan !!
Viel een beetje tegen, moest veel wildlife zijn , niet veel gezien. Wel 2 Eagles zien vliegen. Aan het eind stonden we op een punt in de baai. Harde wind en uitzicht viel tegen helaas. Hier wordt veel gekitesurft, dat snap ik wel.
Hierna naar Alice Lake Park voor een wandeling langs 4 meren.
Eerst even een broodje gegeten en toen de wandelschoenen aan.
Het was een route door het bos en soms heuvel op heuvel af. Was er heerlijk rustig. Konden door de bomen de meren zien maar viel een beetje tegen. Wel 6 km gelopen. Als eindpunt was Alice Lake, het grootste meer van de 4 . Hier nog wat foto's gemaakt en toen terug naar de camper langs het meer.
Dat we daar liepen hoorden we opeens vreemde geluiden en er keken elkaar aan. Dat klonk niet goed, maar we hadden door de bomen slecht zicht op het meer. Na wat turen zagen we dat er een visbootje was omgeslagen. Er lagen 2 mannen en een hondje in het water.Rob schreeuwde tussen de bomen naar ze dat ze naar ons toe moesten zwemmen. Ze konden ons gelukkig wel horen en de jongere man zwom onze kant op. Ook het hondje kwam onze kant op. De oudere man ging erg langzaam dus is Rob op een gegeven moment toch het water in gegaan om de oudere man te redden. Dit was ook precies op tijd want hij redde het zelf niet.
Gelukkig had Rob hem goed vast in zijn nek en kon hij hem naar de kant brengen. Met wat hulp van een Duits echtpaar hebben we hem uit het water getrokken.
Ze hadden ook allerlei tassen meegenomen die moesten ook uit het water.
De oude man had het erg zwaar maar was ook blij. Hij had het al opgegeven. Zijn natte vest uitgetrokken en van andere mensen een jas aangetrokken Op een gegeven moment was er een park ranger die zou dekens halen en een auto. Duurde langer dan gedacht , ze ondertussen in het zonnetje gezet.
De ranger kwam met 1 fleece jack en een auto. De oude man het fleece jack aangetrokken en met alle spullen naar de auto gelopen. De spullen ingeladen en de mannen en hond voorin gezet.
Wij gedag gezegd en naar onze camper gelopen die stond gelukkig in de buurt. Rob ook zijn natte kleren uit gedaan en droge kleren aangetrokken. Kopje soep gemaakt en in het zonnetje bijgetrokken.
Daarna vertrokken en nog even brood en zalm gehaald en toen terug naar de campsite. Blij dat we in de buurt waren want anders had de oudere man het niet gered!!
Bij terugkomst in het zonnetje gezeten met een biertje en een cider, en een ijsje!
S Avonds spaghetti gegeten met een steak, het smaakte heerlijk.
Nog een spelletje Yahtzee gedaan, weer 1-1. En nog even gelezen.
Nu onderweg naar Langley voor onze laatste overnachting.

1. Linda:
    2 juni 2018
    Zo zeg wat goed van Rob en wat gelukkig dat jullie in de buurt waren, chapeau👍🏻💪🏻 Hero off the day🎖🎖