Terug naar huis.

10 juni 2018 - Canada, Verenigde Staten

Vanmorgen wakker om half negen, eerst ontbeten en toen de koffers gepakt. Als je terug gaat is dat altijd een stuk makkelijker, alles wat in je kamer ligt moet in je koffer !!
We hadden nog een 2de handbagage koffer gekocht, en die kwam goed van pas. Alles paste nu precies en het gewicht was ook prima 😅.
We moesten voor 11 uur uitchecken en Betty kwam ons daarna ophalen. Jammer genoeg regende het vandaag, dus maar naar Betty's huis. Betty had alvast koffie voor ons gehaald bij de Mac , een halve liter !! Voor ons een beetje veel maar voor Betty heel gewoon 😃.
Gezellig wat zitten kletsen en koffie gedronken, later nog lekker geluncht en om zo'n 2 uur richting vliegveld. Was toch nog een uurtje rijden en we wilden daar nog even rustig afscheid nemen. De drukte op de weg viel mee en we waren mooi op tijd.
Mooi vliegveld , met nog wat winkels en restaurantjes. Even rondlopen en toen begon j Starbucks nog wat gedronken. Toen was het tijd om afscheid te nemen, dit viel Betty er zwaar. Ze had heel erg genoten van onze week samen. Wij hadden ook een super tijd gehad en vonden het ook lastig om te gaan, maar ja we moesten toch. Uitgezwaaid door Betty door de douane en toen door naar de security. Ze waren hier niet zo aardig en wat lastig te verstaan. Rob zag al dat er geen bodyscan was dus die wist al dat hij de klos was met een extra controle.
En ja hoor , bingo, de alarmen gingen af , dus Rob werd nog eens extra gecontroleerd. Gelukkig alles toen goed en de handbagage ook.
Dus alles weer op en aan en nog even tijd voor dutyfree shoppen. Hele mooie winkels en restaurants maar niets gekocht. Ook hier zag alles er prachtig uit, zelfs met aquarium en waterval. Al snel bij de gate waar we ons konden aanmelden voor het boarden. Verteld dat Rob PTSS had en of we eerder naar binnen mochten ipv in de drukke rij. Mochten wel eerder maar moesten nog wel wachten. Het duurde langer voordat we konden boarden omdat een aantal mensen er nog niet was, altijd fijn 😐.
Het werd wel steeds drukker en Rob kreeg het steeds benauwde. Dus nog iemand anders gevraagd en toen mochten we gelukkig meteen door en even wachten op een rustiger plekje.
Waren als één van de eerste aan boord en zaten helemaal achteraan in het midden. Meteen leuk contact met de purser , dat heeft altijd zijn voordelen!
Werden weer lekker verwend aan boord, altijd goed bij de KLM, ze schonken zelfs whisky!
Om een uur of 21 gingen we in nacht modus, maar wij konden nog niet slapen. Dus nog maar een filmpje gekeken, en na 6 uur nog maar eens geprobeerd om te slapen maar helaas niet gelukt 😒.
We hadden een rustige vlucht met soms een beetje turbulentie.
Om 12 uur geland op Schiphol, prachtig op tijd.
Daphne was ondertussen al op Schiphol maar moest nog even wachten op ons.
We waren aardig snel door de paspoort controle en onze bagage kwam ook redelijk snel. Binnen een uur waren we door de douane en konden we Daphne in onze armen sluiten. Ze had een ballon bij zich, met Welcome Home erop.
Hierna het beloofde bezoekje aan de Starbucks, even lekker zitten kletsen. Toen naar de auto en Daphne heeft ons naar huis gereden.
Om 15 uur thuis, Daphne heeft nog wat boodschappen voor ons gedaan. Wij zijn nog even 2 uurtjes in ons bed gedoken.
Na het eten kwam Chanine ook langs en Bart nog even later. We hadden voor iedereen iets meegenomen en dat viel gelukkig goed in de smaak 😁👍.
Met z'n tweeën nog even een borreltje gedronken en nagepraat over onze prachtige en bijzondere vakantie . Die zeker voor herhaling vatbaar is 😄!!