Eindelijk Whale watching vandaag.

6 juni 2018 - Canada, Verenigde Staten

Na het ontbijt om even na 10 uur opgehaald door Betty. Vandaag gingen we Whale watching, en Betty zou ons wegbrengen naar Steveston. Ze had een mooie deal voor ons gesloten, we mochten op studententarief. Om 11 uur aanwezig en ons aangemeld. We vertrokken om 12 uur dus konden nog even wat rondgelopen bij de Fisherman's Wharf. Hier zijn allerlei winkeltjes en restaurantjes.
Om kwart voor 12 weer terug, nog even in het zonnetje gezeten naast nog een Nederlands stel. Wat zitten praten.
Om 12 uur door Holly welkom geheten en gevraagd of we naar de boot wilden gaan. Nou dat was niet tegen dovemansoren gezegd 🙂!
Aan boord toegesproken door Bruce, de stuurman, en daarna door Holly uitgelegd wat we in geval van nood moesten doen . Ondertussen waren we vertrokken en onderweg naar de whales.
We hadden prachtig weer , rustige zee wat wolken en zon.
Lekker achterop de boot gezeten, en ondertussen uitgekeken naar de walvissen in de Strait of Georgia.
Helaas waren ze niet zo makkelijk te vinden. Dus doorgevaren langs Mayne Islam en tussen North en South Pender eilanden door. Mooi stukje , zelfs zeehonden gezien.
Nog verder gevaren, over de Amerikaanse grens. En eindelijk na 2 uur varen de orca's gevonden 😁👍! Het was een groep van 5, een gezin, moeder met kinderen.
Waren nog ver weg maar met de telelens lukte het wel om ze te fotograferen. Ze gingen natuurlijk steeds onder, en dan maar weer afwachten waar ze boven kwamen. Bijna een uur rondgevaren met nog meer boten. Was mooi en spannend om te zien waar ze opdoken.
Veel foto's gemaakt en ook gefilmd, hopelijk zitten er mooie plaatjes bij.
Toen weer terug even buiten gezeten maar wel wat frisjes, dus toen naar binnen.
Nog meer zeehonden gezien die op de rotsen lagen.
Terug over Strait of Georgia, samen even boven gestaan en gepraat met Holly. Ze wist heel veel over de orca's, was erg interessant.
Opgegeven moment roept Bruce haar in de stuurhut, blijkt er nog een groep te zwemmen voor ons! Dus gas erop en richting de orca's.
Ze waren door een andere boot gezien en doorgegeven aan ons. Dit was een groep van 3.
Een groot mannetje en 2 kleine orca's. Helaas was het mannetje apart van de andere, dus dat was lastig kijken. Hier niet zolang gebleven, moesten terug naar de haven. Was toch een mooi toetje !
Als laatste ook nog Californische Zeeleeuwen gezien, lekker in het zonnetje op de rotsen.
En ook nog een aantal Eagles.
Een geweldige ervaring en middag gehad 😁!
Om 5 uur afgemeerd in de haven.
Nu contact met Betty zoeken, die zou ons weer oppikken.
Dit was wat problematisch, eerst wifi vinden. Toen dat gelukt was bleek dat ze voorlopig nog niet kwam. Werd wel 7 uur of later! Even wat gedronken en toen rondje gelopen in de buurt. Om half 7 terras opgezocht waar we zouden eten. Hier gewacht op Betty, die was er in half 8 😏. Zat vast in rushhour.
Lekker gegeten bij de vissershaven van Steveston. Wij lekkere salade met vis en Rob zalm.
Was nog prima weer , wind was gaan liggen, hebben lekker gezeten.
Hierna heeft Rob terug gereden naar het hotel. Op de kamer nog even wat gedronken .
Om 10 uur Betty uitgezwaaid en aan de blog en foto's begonnen. Er zitten prachtige foto's bij !
Morgen nog van alles gepland, eerst om 10 uur opgehaald voor een ontbijt buiten de deur.

1. Linda:
    7 juni 2018