Clearwater naar Lillooet.

25 mei 2018 - Canada, Verenigde Staten

Vanmorgen was Rob al vroeg wakker en ik dus ook 😑. Zaten om half acht al aan het ontbijt! Konden zo wel vroeg vertrekken naar Lillooet. Moesten wel een eind rijden vandaag zo'n 320 km. Eerst via highway 5 naar Little Fort hier wilden we van de snelweg af en weg 24 volgen, deze was wat rustiger en landelijker. Helaas werd het slecht aangegeven dus misten we de afslag. Gelukkig konden we na een aantal kilometers draaien. Dus toen opzoek naar weg 24, vanaf deze kant werd het beter aangegeven. Het begon meteen al met werkzaamheden maar gelukkig hoefden we niet lang te wachten. Een mooie route om te rijden , we zagen een konijntje oversteken. En ja hoor ook onze derde beer gezien!! Helaas niet kunnen stoppen, dus geen foto 😑. Maar hij ging net lekker in het zonnetje zitten. Deze weg gereden tot 100 Miles House . Hier gestopt voor koffie en even de benen gestrekt. Even bij het informatie centrum gekeken.
Onze weg vervolgt via de 97 en 99 naar Lillooet. Een heel ander gebied , erg droog en aardig wat ranches. Wel weer prachtige natuur. Wilde na een tijdje stoppen om wat te eten, maar er waren weinig stopplaatsen langs de weg. Gelukkig toch één gevonden. Hier soep met brood gegeten. Het laatste stuk van de rit ging langs de Fraser rivier, deze lag heel diep beneden ons. Af en toe konden we hem zien, een hele brede rivier. Rond 2 uur in Lillooet, onze campsite ligt vlak aan de rivier. Het waait hier gelukkig, dus weinig muggen!! Nog even Lillooet in geweest een paar boodschappen gedaan. Nu even bloggen en straks weer barbecueën.
Morgen naar Whistler voor een paar dagen 😁.